2016. március 31., csütörtök

Cukkinis-répás tócsni (paleo)


Egyik kedvenc zöldségem a cukkini, nagyon gyakran használom. Szerencse, hogy már egész évben kapható! :))
Most tócsni készült belőle egy kis répa hozzáadásával. Kitűnő reggelire és vacsorára is. Változatosan fűszerezhető, semleges ízéhez minden jól illik. 

Hozzávalók

1 db közepes cukkini (kb. 40 dkg)
1 db nagyobb sárgarépa (kb. 15 dkg)
2 kisebb tojás
1 evőkanál útifűmaghéj
2 gerezd fokhagyma
 frissen őrölt négyszínű borskeverék
kakukkfű
oregánó

zsiradék a sütéshez


A cukkinit vékonyra reszeltem, besóztam, és kicsit állni hagytam, hogy kiengedje a levét. Kinyomkodtam, hozzá adtam a szintén vékonyra reszelt répát és a fokhagymát. Fűszereztem, beleraktam a tojásokat, jól elkevertem. A végén adtam hozzá az útifűmaghéjat. Ez azért kellett, hogy felszívja a felesleges nedvességet, és összetartsa a zöldségeket. Próbáltam nélküle is, de nekem úgy szétesett.
Felforrósított kacsazsírba evőkanálnyi adagokat raktam, szétlapítottam. Mindkét oldalán aranyszínűre sütöttem. Óvatosan, két lapát segítségével fordítsuk meg. 



2 megjegyzés:

Viki írta...

Szeretem, nagyon!

Szemi írta...

Én is! :) És örülök, hogy végre liszt kihagyásával is sikerült finomat készítenem. :)