2009. november 14., szombat

Kuglóf kelt tésztából




Ennek a kuglófnak az elkészítéséhez is azt a receptet vettem alapul, amit Max oldalán találtam.Ugyanezt használom akkor is, ha brióst vagy fonott kalácsot sütök,csak most csökkentettem a hozzávalók mennyiségét.

Hozzávalók:

10 dkg rétesliszt
35 dkg finomliszt
8 dkg kristálycukor
1 vaníliás cukor
3 dkg élesztő
1 evőkanál olaj
4 dkg olvasztott vaj
2 dcl langyos tej
1 egész tojás
2-3 evőkanál kakaó
csipetnyi só

A hozzávalókból lágy tésztát dagasztunk. Én erre a célra a kenyérsütőgép dagasztóprogramját használom. Mikor szép sima tészta felülete, két részre osztjuk.
Az egyiket belerakjuk egy kelesztőtálba,lezárjuk és kelni hagyjuk. A másik felébe belegyúrunk 2-3 evőkanál kakaót,adhatunk még hozzá 2 evőkanálnyi tejet is. Mikor szépen beledolgoztuk a kakót, ezt is beletesszük egy kelesztőtálba. Mivel én a gépet használtam arra,hogy a kakaót beledolgozzam a tésztába, benne is hagytam,hogy ott keljen meg.
Ez kb. 1 óra hosszat tart.
Mikor szépen megkelt, először az egyiket nyújtjuk ki téglalap formára egy lisztezett gyúródeszkán,majd félretesszük, és kinyújtjuk a másikat is.A két tésztát egymás tetejére tesszük, és szorosan feltekerjük.





Egy kuglófformát kivajazunk,kilisztezünk, és belerakjuk a feltekert tésztát. Közben a sütőt előmelegítjük 50°C-ra, és az aljába egy kis lábasban vizet rakunk. Ebben a gőzösített , langyos sütőben kelesztjük még 20 percig. Majd a sütő hőfokát feltekerjük 170°C-ra.
Kb 45 perc alatt készre sütjük /tűpróba!/. Ha nagyon pirulna a teteje, takarjuk le alufóliával.
Ha elkészült, borítsuk ki egy rácsra ,még forrón kenjük meg cukrozott langyos tejjel, és hagyjuk kihűlni. A tetejét megszórhatjuk porcukorral.

Megjegyzés: mikor kivettem a sütőből,és kiborítottam, úgy éreztem,hogy egy pici sütés még jót tenne neki. Ekkor már nem tettem vissza a formába,hanem csak egyszerűen egy tepsire téve betoltam a sütőbe, és még kb. 5-10 percig sütöttem.



Baracklekvárral és egy csésze forró kakaóval nagyon finom reggelire vagy vacsorára!

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!

Azt szeretném kérdezni, hogy a vizet tartalmazó lábast a 45 percig tartó sütésnél is benn hagyod? Vagy azt a 20 perces gőzösített kelesztés után ki kell venni?
Ibolya

Szemi írta...

Szia!

Bent hagyom végig a lábast. Ettől a gőztől lesz olyan finom,foszlós a tésztája.

Névtelen írta...

Szemi, ez valami csodálatos! Még ma megcsinálom. Mekkora formában sütötted?

Margó